Wist je dat je je bereik kunt vergroten door het gebruik van je eigen unieke locatie tag op Instagram?

Het toevoegen van een locatietag is relevant voor je organisch bereik. Op basis van locatie vinden andere Instagram gebruikers je account. Maar er is meer dan dat. Als een gebruiker door zijn of haar tijdlijn scrolt, valt jouw unieke locatie tag op als je je locatie tag slim formuleert!

Je locatietag kan in principe zo’n beetje alles zijn:

  • Je (bedrijfs)locatie;

  • Een event waar je aanwezig bent; 

  • Een zelfgemaakte unieke locatie!

Ik maakte als unieke locatie tag “INDRA Specialist in Online Zichtbaarheid” aan. En dat leverde onderstaande resultaat op.

Zie je het verschil als ik als locatie tag bijvoorbeeld mijn woonplaats Neeritter zou gebruiken (rechter afbeelding)? Dan laat ik de kans liggen om mijn specialisme in de kijker te plaatsen.

Maar goed. Je bent nu natuurlijk benieuwd hoe jij ook zo’n unieke locatietag kunt maken.

Heel eenvoudig. Geloof me. We moeten er wel even voor naar Facebook.

In 4 stappen naar jouw unieke locatietag

Stap 1

Controleer eerst of je locatievoorzieningen aanstaan bij gebruik van de Facebook-app.

Dit kan via de instellingen op je telefoon of via de instellingen in de Facebook-app:

Ga in de Facebook-app naar instellingen & privacy en druk op instellingen.

Scroll iets naar beneden naar het kopje ‘privacy’ en klik op locatie. Vervolgens kies je voor ‘altijd’ of ‘bij gebruik van de app’. Hierna staat je locatie aan en kan je verder met stap 2.

Stap 2

Open de Facebook app, kies “bericht maken” en klik vervolgens op “inchecken”.

(Alvast ter info: Het is niet nodig uiteindelijk een bericht te plaatsen op Facebook.)

Typ de unieke locatie tag die je wil aanmaken in de zoekbalk. Als je nu helemaal naar beneden scrollt, verschijnt de optie + Nieuwe plaats toevoegen.

Stap 3

Typ de naam van de locatie in. Dit wordt jouw unieke locatietag. Vul het adres en plaats in. Klik “aangepaste plaats opslaan”.

Jouw unieke Instagram locatie is een feit!

Stap 4

Om te controleren of je de stappen goed hebt uitgevoerd open je je Instagram-app. Klik op het vergrootglas en vervolgens op plaatsen.

Typ de unieke locatie in die je zojuist hebt aangemaakt op Facebook en als het goed is komt deze dan in beeld.

Let op:

Soms duurt het enkele dagen voordat Facebook jouw aangemaakte nieuwe locatie verwerkt. Probeer na enkele dagen dan nog eens. Facebook lijkt steeds kritischer te worden op het aanmaken van locatietags. Maar de aanhouder wint 😉

Lukt het je niet de unieke locatie tag aan te maken? Neem dan gerust contact met me op! Ik help je graag verder.