juiste taalgebruik
Social Media | Tips

Juiste taalgebruik

Verbinden met je lezer

Je taal op social media doet er meer toe dan je zou denken. Op school leerden we allemaal netjes de grammatica regels. We leerden hoe we formeel moesten schrijven en spellen, maar we leerden niet hoe we taal echt kunnen gebruiken om te verbinden met onze lezers. We leerden er niet verbinden, overtuigen en inspireren.

Geen gelikte marketingpraat

Je wil echter volgers die zich (emotioneel) verbinden met jou. Als je je volgers zeg maar behandelt als een vriend, kan dit een wereld van verschil maken op gebied van Social Media. Ga het bij jezelf even na. Waar haak jij eerder op aan? Een artikel met ingewikkelde vaktaal of gelikte marketingpraat? Of een stukje in menselijke dagelijkse taal, vriendelijk en benaderbaar?

Wees onderscheidend

Schrijf in jouw persoonlijke, niet bedachte, spreekstijl. Zo maak je jouw merk menselijker en laat je je klanten zien wat jou onderscheidend maakt. 

Tips

Ik geef je graag enkele tips:

  1. Gebruik eenvoudige, makkelijk te begrijpen woorden
  2. Gebruik jij en ik
  3. Vertel verhalen
  4. Houd het kort
  5. Gebruik een actieve in plaats van passieve toon
  6. Stel vragen
  7. Hou je ideale klant voor ogen waar je voor schrijft

Succes met het optimaliseren! Zie ik je op dat onlinepodium?

INDRA

Wil je weten welke social tactieken het meest effectief zijn? Ik deel elke week een tip met je! Je kan me volgen via Social Media.