Keep it short and simple

K.I.S.S.

Keep It Short and Simple

Al eerder gehoord van de KISS-regel? 

Nee, geen regel over kussen ;-). 

In de wereld van marketing wordt de KISS-term “Keep it short and simple” gebruikt om aan te geven dat een boodschap alleen aankomt als je niet te veel vertelt en de vorm simpel houdt.  

“Less is more”

Een doeltreffend principe om ook toe te passen voor je Social Media. Ik zie regelmatig ondernemers worstelen met hun social media inspanningen en het ingewikkelder maken dan het is.  Social Media moet leuk zijn. Houd het simpel:

  • Vervang vakjargon door eenvoudig begrijpelijke taal. 
  • Kom ter zake.
  • Kort lange zinnen in. 
  • Wees creatief in je beeldmateriaal ter ondersteuning van je boodschap maar maak er geen bonte kermis van. 

Waak er wel voor dat simpel niet té simpel wordt en je authentiek blijft. Laat zien wie je bent, dan trek je als vanzelf ook de juiste klanten aan.